Linnéa Eklöf Eriksson - En mycket givande dag med Nietzsche

En mycket givande dag med Nietzsche

Dagen på HIG med flickorna resulterade i att den sista uppgiften blev skriven.

Det har varit en grymt jobbig dag men samtidigt är det så otroligt roligt, blandade känslor.

Idag har jag bland annat skrivit om Nietzsche, en galen man, med galna tankar som vänt hela min värld så som jag känner den uppåner.

Nietzsche menar att vi skapar våra egna sanningar. 
Ta exempel alla ting som vi satt namn på som sedan skapat en sanning för oss. 
Och genom att vi skapar sanningar så skapar vi även lögner.
Nietzsche kan själv inte komma på något bättre förslag att se verkligheten på eftersom han precis som vi är födda och så inpräglade in i detta tänkande.

Alla ord är från grunden döda metaforer, de vi kallar för sanning.

Jag blir helt galen bara av att tänka på det!
För Nietzsche gick det värre, han blev psykiskt sjuk och tog livet av sig. 
Så jag ska nog inte klaga!

Hoppas ni haft en fin dag



Over And Out | |
Upp