Linnéa Eklöf Eriksson - Nerladdning, positivt / negativt ?

Nerladdning, positivt / negativt ?




Ja hörrni, detta namn är nog välkänt bland nästan alla människor, men inte längre imorgon!
www.thepiratebay.org

Nu är det bara två timmar kvar tills den nya lagen skrivs och i den lagen står det att man från och med den 1 april får man inte ladda hem musik, filmer, photoshop eller vad det nu kan vara. Vad kan det bero på?
Jag tror så här att om ni tänker er hur många det var förut som köpte CD-skivor när just den låten du ville ha fanns på den skivan, då gick vi direkt och köpte den, men nu idag så laddar vi hem just den låten istället. Samma med film, visst vi sparar pengar på att ladda hem gratis istället för att gå och köpa en CD-skiva för 200:- men bolagen och artisten tjänar ingenting. Försäljningen av CD-skivor och DVD filmer har sjunkit något fruktansvärt på dom senaste åren.
Jag tycker att nerladdning från internet är super bra, för det första så behöver man inte vara oroliga över att CD-skivorna / DVDs ska bli repiga och inte kunna gå att lyssna på och för det andra så behöver jag inte stå och vara arg över VHS ska hoppa ur videon och gå sönder. På datorn så ligger låtarna och filmerna bara där, tycker att det är konstigt hur dom tror att alla människor speciellt ungdomar bara slutar ladda hem bara för att en lag skrivs, jag menar det står redan en lag om att ladda hem från internet och vem har följt den dom senaste 2 åren? Så, nej jag tror inte att denna lag kommer hålla länge. Men man vet aldrig, så själv har jag suttit framför datorn nu i ung 2 timmar och bara laddat hem sån musik om jag tycker om och som passar till i sommar+ton med en massa filmer, tungt eftersom jag har feber och allt, menmen får iallfall något annat att tänka på än en varm kropp och en hals som gör ont.

På min prao så fick jag vara med på en röstning typ som gick ut på vilket parti som just jag skulle kunna tänka mig att vara medlem i tex

  • Socialdemokraterna (s), 130 mandat
  • Moderata samlingspartiet (m), 97 mandat
  • Centerpartiet (c), 29 mandat
  • Folkpartiet liberalerna (fp), 28 mandat
  • Kristdemokraterna (kd), 24 mandat
  • Vänsterpartiet (v), 22 mandat
  • Miljöpartiet de gröna (mp), 19 mandat


  • Och mitt i allt så kom ett parti som jag tyckte lät väldigt intressant och det var piratepartiet, alltså dom som vill kunna ladda hem från internet lagligt. Dock så var det bara 4 personer tror jag som var med i det partiet. Men bara så ni vet så ville jag bara skriva dit det att det finns ett parti och tycker ni som dom så bli medlem. Men fråga inte mig hur man blir det, för det har jag ingen aning om haha.


    Lite om mig nu då och måndagen och denna tisdag. Jag mår verkligen inte bra, feber, hosta och varm som en bastu, känns inge vidare nu när vårvädret börjar sätta igång. I går ( måndag ) så vaknade jag tidigt, kunde inte sova så la mig i soffan istället och kollade lite tv. Där låg jag nästan hela dagen med tro om att jag skulle bli bättre, men nejnej lika sjuk idag igen. Fick inte sova så mycket inatt heller, men får ta igen det nästa vecka på påsklovet, just nu fokuserar jag på att bli frisk! Positiva tankar, positiva!

    Hoppas ni håller er friska, ha en fortsatt bra kväll.

    Kyss kram and Ciao
    Over And Out | |
    #1 - - Anonym:

    bra tankar, jag håller med dig fullständigt.

    #2 - - linnéa:

    Bra, tack :)

    Upp